Wednesday, January 14, 2009

Sekali kena mara daaa.....



Hari ni appoinment scan kat PP*M, biasanya asben antor, but last nite dia dah ke Penang, ada meeting kat sana hari ni, appoinment pukul 11am, tapi pagi kul 9am ada mesyuarat lak, so, mesti kena datang opis dulu...

Ingat nak call taxi utk ke PP*M, meeting punya meeting sampai kul 10am, errr....terpk lak nak mintak tolong Kak Su, sms ke Kak Su, takut dia sibuk....Kak Su reply kata ok, alhamdulillah....boleh kot....nanti balik, naik taxi ler cadangnya...

Tapi dah sampai sana, terubah plan pulak, Kak Su sudi nak tunggu, hmm..ok gak..masa tu pun dah dekat kul 11am, kot kalau lama scan tu, boleh terus lunch...

Pusing-pusing dalam tempat parking pun dah makan masa 15 minit, biasalah, parking situ mmg lousy, aku tak suka, dengan lif yang lambat nak mam*us...lagi melambatkan pergerakan...

Kak Su tunggu kat Cafe...dia pun tak bekpes lagi, lapor, so aku terus gi Klinik Ibu Mengandung...sampai2 sana, nasib baik tak ramai, tunggu turn dalam 15 minit pastu Doktor panggil masuk....

Scanning...scanning.....
Kepala dah ke bawah...
Ketuban ok....
Uri ok..........
Heartbeat ok...........
Muka baby pun dah nampak, mcm anak patung lak aku tengok...

Nampak tak rupa baby?

And all seems normal kata doktor..kali ni tak jelas keseluruhan badan sebab baby dah mcm memenuhi ruang dalam perut, dan alhamdulillah gak, doktor bgtau baby tak besar, normal...hopefully normal sampai bersalin nantilah...and today, aku berjaya dpt gambar scan tu, doktor dah tolong printkan....


Habis scan, terus gi tempat kak su tunggu, kesian Kak Su....pastu Kak Su bagitau, boss dia call banyak kali, membebel...marah jadik welfare...baekkk punya kena bebel ngan boss....alamak...kesian Kak Su, pasal aku dia kena marah ngan boss dia yang tak best tu...hampehssss....Ni baru first time aku mintak collegue antor ke hospital utk aku checkup, dah kena gini pulak....Benda-benda gini lah yang menyebabkan aku sentiasa takut nak mintak tolong kat orang, menyusahkan orang jer....tak pasal-pasal, kena marah lak Kak Su...sorry tau Kak Su, kalau tak terdesak sesangat, lain kali seboleh-bolehnya saya tak mintak antarkan...InsyaAllah...

No comments: