Friday, January 16, 2009

Gadis Melayu...betui ka?

Tengok tak Program Realiti Gadis Melayu @ TV9 Dekat Di Hati tu? Malam tadi adalah malam final program tu. Aku tak ikut pun program tu, malam tadi tu kira kali ke-3 aku tengok, last week tak sengaja terbukak tv9, tengok dah nak final, so aku layan jerlah, lima finalist, lawa2 gaklah, lembut2 semua orangnya. Ada dari Sabah, dari Melaka, 2 dari Pahang and dari Kedah.

Malam tadi, pengacara Afdlin Shauki and Adlin Aman Ramli, bila tengok final malam tadi pun rasanya macam tengok pementasan zaman sekolah kot. Takdelah grand sangat pun event tu. Setiap peserta akan diberi task kena buat persembahan, semuanya berlakon, menyanyi sikit or bergurindam, bersajak, berpantun. Lepas buat persembahan, dorang akan ditanya satu soalan by juri..juri ada 5 orang (Prof. Emeritus Safiah, Dato Ustazah Nor Bahyah, Stephen Rahman, Dr. Fazley and another one yang aku tak kenal). Bagi aku soalan-soalan juri tak mencabar pun, cuma maybe dorang nak nilai dari segi cara menjawab dan isi jawapan tu kot.....

Pemenang Ikon Gadis Melayu Pertama, is Aida (Khairul Noormaidah Bt Zali dari Pahang) yang buat persembahan anak derhaka tu.....oklah gak....pretty....Ni gambarnya dapat kat internet.

Tapi apapun, baju-baju dorang sponsored by Jakel are nice, boleh tirulah fesyen.....

No comments: