Wednesday, July 6, 2011

SeDESPERATE itu aku...

Semalam interview HLP....sampai2 PICC, parking, just nice 2:15pm register, aku orang ke3 dari tiga roang yang dijadualkan petang smlm utk bilik no 18...huhu...sapolah panel kali ni? berdebar rasa macam nak dinikahkan....haha...dah berhari2 keresahan sebab nak interview tapi klimaks nyer of course semalam, pagi2 Pn R suh baca EPP ngan NKEA....katanya dpt info kawan yang interview sesi pagi semalam.....fuh...fuh..fuh...tanya2 orang kat situ, katanya Puan Nik (IN*AN) ngan Puan Mazidah (MA*PU) yang interview...alamak, dua2 dikenali, sogannya...time kat sana mmg dah rasa bebal kepala...

Oh yer, hari semalam kan besday mak, so sebelum pi interview, pepagi dah call mak mintak doa, kalau dapat gi umah mak time tu mmg dah suh usap kepala macam dulu2 sebelum exam, suh mak usap kepala, dan doakan...mak suh baca selawat, baca fatihah.... tima kasih mak, sayang mak sangat-sangat...

borak-borak jerlah dengan kawan2 baru, tadak muka biasa tengok pun....mujur gak ada tercongok kami bertiga pompuan kat situ, yang ellain tu lelaki, n PLV (pun semua lelaki)....tunggu punya tunggu...sorang2 masuk adalh dalam 1/2 jam, kakak sebelum aku dalam 20 minit....utk semalam interview yang mintak Sys Dev, dan akhirnya tibalah giliran aku.....

Panel mintak introduce diri in english...pehtu bila masuk bab proposal, kena reject..sebab? adesss...nampak nau aku tak tau kan...nak buat impact study, tapi actual system belum siap...panel kata impact study kena sistem dah siap dan dah roll out dalam 2-3 tahun baru boleh kata impact study...huhu....rasa dah gelap harapan, tapi panel adalah sangat baik hati dan berbincang dgn aku gak nak tolong, sebab aku dah maklumkan kali ni kali ke-3 aku interview, aku nak sangat sambung belajar dan aku mmg dah bercadang nak sambung pakai duit sendiri tapi asben aku baru resign last week...huhu..so aku terpaksa pertimbangkan balik...panel kata dia tak penah jumpa orang dah interview 3 kali dan nak sambung pakai duit sendiri kalau tak dapat kali ni...that's the truth, rasa tak sanggup nak diinterview banyak kali..really HATE interviews yang mcm ni...mcm interview keje...

Bincang2 dengan panel, dorang suggest benda lain...buat BI...so ting tong ting tong diskus....dan soalan akhir, EPP...hehe..mujur dpt tips dari Pn R pagi tadi..syukur, boleh jawab....dalam 4:15pm habis, setengah jam gaklah dalam tu, tapi...masa aku salam nak balik, tetiba mata aku kabur....kalaulah aku kelip mata sekali time tu,



mmg akan jatuh berderailah AIR MATA aku....rupa2nya aku pun tak sangka, sememangnya aku sangat2 berharap dapat sambung belajar dgn biasiswa tu..., and i hope panel tak perasan....huhu..malu.....aku desperate sesangat nak dapatkan HLP ......ya ALLAH, murahkanlah rezeki aku...aminnn....

4 comments:

Ms.Lilies said...

insyaAllah mel...
ada rezeki ko kali ni...
aku doakan ko dapat...sebab ko semangat nak belajar aku dah sangat2 malas hahaha...


moga ko success....aminnnnnnnnnnnn

ohbukan said...

thanks mi..hopefuli lah...

adenium said...

mel- kita doakan semua yang apply berjaya yer....
mel.. biasa impact study untuk phd, sebab masa pjng...
insyaallah ada rezeki kita semua yer..

dune's_heritage said...

dapat tu mell insyaAllah...