Thursday, December 30, 2010

Malaysia Menang

Rata-rata, topik yang paling hangat dibincangkan today, of course - Malaysia menang AFF Suzuki Cup malam tadi..menentang Indonesia, skor1-2,tapi alhamdulillah aggregat 4-2...selepas 14 tahun Malaysia berjaya gak...dan aku ni walaupun bukan peminat bola sepak, tak kiralah tempatan mahupun obersee...tapi bila team Malaysia main, semangat patriotik mesti ada..walaupun aku tak kenal pun pemain malaysia.....hehe

Ini akan jadi sejarah terindah sebagai penutup 2010 untuk malaysia kan? Agree tak?

malam tadi try gak tercongok depan tv sesama asben ngan anak2, anak2 dengan aktiviti lain, main masak-masak...hmmm...first half jer aku berjaya gam kan punggung tgk game tu, itupun stress rasanya, tak tahan saspens dan tak sanggup nak merasai debaran takut kalah..hehe...bila time break tu, asben makan, aku tunggu sat pehtu naik atas, masuk bilik angkut anak2...layan fb beberapa minit..dgr gak asben jerit golll....tapi dengan suara yang kuat sikit jer dari biasa..idakler sampai dengar ke rumah jiran....hehe...tunggu2 layan tenet sambil baring, dah kul 10 lebih, turun bawah jenguk asben.....dan dia sengih..MENANG....yezzaaa...Alhamdulillah...dan yang lebih bestnyer...PM dah umum...Jumaat CUTI UMUM...tulah, aku dah kata ngan asben aku, kalau Malaysia menang, mesti cuti sehari, dia tak percaya....pagi2 ni dah sampai opis, tgk front page...waaa...best..best...terus call asben, esok cuti umum....yess...jimat cuti aku, aku dah apply utk cuti esok, tup2 dapat cuti free kan...syukurrrr....

No comments: