Wednesday, December 22, 2010

lama dah

lama dah rasanya tak jenguk sini, terlupa dek kesibukan yang aku pun tak ingat sibuk sebab apa melainkan meeting...meeting..meeting....hehe. lupa gak nak jengah blog kawan2 (sori yer kengkawan..tak bermakna i forgot about u..hiks) dan sesekali cuci mata tambah dosa, baca blog gossip gitew...

oh yer, i phone laki kyu jua hilang semalam...hmm...dah tadak rezeki kami kan..aku yang masih terhegeh2 guna omnia ni ha (hp lama asben) rasanya dah kena surrender balik lah kat tuan punya yang asal, guna phone kecik yang bukan touch screen yang basic jerlah gamaknya buat masa ni dulu..hehe....apapun, janji terus dpt communicate kan, esp dapat call kakak kat rumah...

sebut pasal kakak...teringat kisah semalam, balik2 aku diterpa bibik dengan excitednyer, terus bercerita, tadi ada orang tua datang, suh bukak pagar..tanya tuan dgn puan (aku ngan lakiku ler tu) baik ke tak...nak pinjam handphone..pastu bibik aku jawab...kunci dia takde, tuan bawak (pandai kan maid aku menipu..wakaka), tuan dgn puan baik (sib baik kata baik kan..haha), pehtu handphone takde, nak telefon balik kampung pun tak boleh (padahal phone kakak ada..of course takleh bagitau kan)...pehtu makcik tua tu paksa2 bukak gate....ish.....aku mmg dah pesan kat Iis (yer...nama bibik kami sama ngan bibik kak cma kan..kak cma...dan setakat ni pun bersyukurlah dari segi kerja ok..)...jangan bukak pintu untuk sesiapa pun kalau kami takde.

pehtu katanya lagi, mak cik tu balik rumah, rumah depan rumah kitaorang tu, tapi sebelum ni tak pernah nampak pun mak cik tua...dorang paru move in situ. mak cik tu dtg second time tu tapi dgn baju lain dah, pakai skirt, kalau tadi pakai seluar pendek....pastu pusing2kan badan ala budak2 tayang baju baru gitu kan...sambil tanya kat bibik...cantik tak....bibik aku ia kan jer lah..siap ada tag harga kat belakang baju tu, beluam buang lagi tauuu.....pastu cepat2 bibik ajak kakak masuk rumah, konon2 kakak nak susu...pehtu masuk rumah, suh kakak sorok hp...kakak pun sorok bawah sofa...hehe...macamler mak cik tu masuk rumah dan selongkar carik hp...lawak gak...

malam tu, kitaorg balik dari "mencuba" makanan kat kafe baru "gossip-gossip kafe" nampak sorang nyonya berjalan ke hulu ke hilir, asben kata dari maghrib tadi dia dok ke hulu ke hilir gitu..pehtu dia mencangkung depan taska...nyonya tu kemas jer, bersih nampak, kurus2...maybe dialah mai siang tadi...pehtu aku jenguk lagi, dalam kul 9 lebih malam, dah takde, maybe anak dia dah balik dan dia pun  balik rumah..

Bibik kata orang gila agaknya, aku kata, maybe orang nyanyuk...kesian kan...cuma harap2 jangan dia apa2kan orang lain dahler...

1 comment:

BaiDuRi said...

..itulah..boleh sama lak eh..nak sebut pun mcm gagap lak..i-is...Jihah pun dh pandai sebut nama bibik dia..jgn salah panggil, sure dia betulkan.."bibik I-is laaa"..hehe.

Sian nyonya tu eh..bagus la anak dia jaga lagi..sesetengah tu dah htr Rumah Sri Kenangan dah..