Friday, December 10, 2010

Cinta terhalang

Pagi ni, ms tgh drive ke opis, layan f*y FM, ada kisah seorang mak mintak dj2 setelkan masalah dia ngan daughter dia, anak tu katanya melarikan diri since chap go mei (bila tu aku tak tau..), sebabnya dia bercintya dgn lelaki yang jauh lebih tua dan mak dia pi jumpa bomoh, bomoh tu kata laki tu nak pergunakan anak dia jer untuk kepentingan bisnes...hmmm..pehtu, dj call si anak, anak kata, mak dia halau dia dari rumah....2 different stories lah..

Sebelum korang teruskan membaca ni, aku nak bgtau, sebarang pandangan aku ni adalah pandangan peribadi aku jer....tak berniat nak pengaruhi sesiapa, nak menyakitkan hati sesiapa

Mak kata anak lari, the guy sakitkan hati mak dia dgn kata2 kesat, merahsiakan hubungan dia dgn anak dia, jumpa anak dia masa2 tertentu yang tak sesuai (tgh malam lah kot...)....si anak kata, mak dia halau, dorang takde jumpa tgh2 malam....etc..

Hmmm...so banyak call in masuk yang memihak pada mak...

Kalau AKU? aku pun memihak pada mak...memanglah bila kita bercinta semuanya nampak indah, semuanya best, semuanya betul..tapi...kalau mak bapak melarang mesti ada rasionalnya...

Bagi aku, kalau parents melarang, break up (easy to say...)...memanglah susah, sebab aku tak pernah rasa, tapi ini cuma personal opinion aku jer lah...

apa yang aku percaya...tak kisah sebesar mana pun halangan selama mana pun terpisah tapi..KALAU DAH JODOH TAKKAN KE MANA, betul tak? kalau dia memang dah jodoh kita, not even parents can stop kan..so nak risau apa? lebih baik putus hubungan cinta dari jadi anak DERHAKA (nauzubillah) yang dah tentu hukumannya nanti masuk NERAKA...dan kalau mmg dah jodoh, cuba usahakan berbaik semula dan ambik hati parents kita tu..jangan sesekali putuskan silaturrahim, sangat-sangat rugi dan diri sendiri yang akan merana, terseksa...

Tapi benda ni bukan utk perempuan jer, sama gak utk lelaki, malahan, tanggungjawab lelaki lagi lama terhadap mak dia kan..kita ni perempuan, dah bersuami, dgn mak pak hubungan dah kurang, maksudnya, suami lebih berhak ke atas kita tapi sang suami, sampai bila2 pun tanggungjawab dan syurga dia masih di bawah tapak kaki si mak. RESTU mak pak ni besar rahmatnya...tapi kalau jodoh mmg dgn si dia yang dilarang, sama2 kita doakan lambat laun mak pak akan restu jugak...aminnnnnn

No comments: