Monday, October 12, 2009

Back 2 Work


Last week, 1 Oct dgn rasminya sudah habis cuti tanpa gaji aku...maka bermulalah semula kehidupan sebagai wanita bekerjaya..huhu...series beb...penat giler...ni tgh adjust lagi time zone aku...yelah dah 7 bulan ikut time table sendiri kan....skang back to time table yang melibatkan org lain plak...


Pagi pukul 7am aku bertolak dari rumah..am driving now, hoccay...hehe...awal2 dulu sgt kecut perut tgk lori2, treler2 dan motor2 yg mencilok...la ni...better lah kot, dah pandai sikit dari masa awal2 dulu...


Budak2 babah dorang antor, mama nanti mesti tak sempat...
first few days tu aku ikut Jalan Du*a, pastu kawan opis segest lalu kot Damansara, lagi dekat...katanya before 7:30am kalau sampai situ, still oklah....so, haritu aku sampai kat exit tu 7:26am....bolehlah kot...sku pun masuk tol Damansara....huhuh...tu diaaa....dari 6-7 lane tol tu, dkt depan tu jadik dua lane...aku guna lorong tunai kat kiri...aku ikut jer montot kete depan aku...zas....zas....masuk2...dapatlah masuk lane kanan....fuh..lane kanan tu, padahal bawak mcm penyu kan...sib baik jem, jadik..ko lesen apa pun, bukan leh laju pun.....rupa2nya, kalau kat tol damansara tu, org yg guna smart tag n touch and go akan dihimpit oleh org2 yang bayor tunai...so, walaupun asalnya mereka mmg kat lane kanan, end up, dorang akan suffer dgn asakan kereta dari belah kiri....so, skang..pegi dan balik aku lalu Damansara...ok sesgt...tol cheaper and jalan is almost half lagi dekat compared to aku lalu Jln Duta...

Balik kerja, tak lebih dari 5.05 pm..hehhe...aku antara org terawallah swipe kad...tak kisahler..aku kan masih pemandu amatur bangat..so kena awal to avoid jem yang menyebabkan orang lebih agressive...adalah sekali tu sebab meeting, aku balik 5:30, tp nasib baik jalan not bad masa tu, still boleh ampunlah..


Malam....huhu...since kerja rasanya dah tak tgk tv belah malam, sebab? balik2 rumah, si kimi mesti nak 'bergayut' kat aku...haruslah sebab kat nursery kan kena paksa isap botol or pakai sudu...so balik rumah dia 'balas dendam' arrr...aku takleh nak buat keje lain, nak masak pun dia meraung bila aku letak dlm walker dia...mmg dia tanak letak...


mandi, semayang pun tergesa2 jer aku....pastu lepas isya' jer terus landing, sumbat anak aku...pastu sama2 ngan mamanyer...zzzzz...sampai pagi.....then rutin bermula lagi seperti semalam....bangun kul 5:45 am.....

Dari rabu aritu aku tak dan basuh baju, so aku plan nak membasuh lah weekend tapi sabtu tadak kat rumah, so semalam, pulu, tapi tak hbs gak sebakul lagi baju kotor..huhu..laki ku kata baju2 dia nak antor dobi....am adjusting now with the 'kesibukan' handling the house and at work...i need some time...arghh...need a little time to laid my back lorrr....huhu.....tulah...sapa suruh cuti lama sgt kan? taking my own sweet time masa bercuti aritu, nak cuti lagi bolehhhh....????? hahaha

1 comment:

Ruby Alias said...

aku baca rutin harian mu aku jadi letih hehe..ul settle in soon..just take time to adapt to change of routine kan..bangga gak dgr mu dah brani bwk keta ni ..hehe..tang tol kd tu mmg cam tu ..kalau ada xsiden kat nkve tu lagi la sloooww traffic ..tapi aku dulu kuar rmh dlm 7.20 gak wajib guna smartag ...lane situ jer yg buleh nak zasss zasss