Monday, May 11, 2009

Mother's Day Special Edition

Semalam sempena Mother's Day, aku mintak asben belanja kek SR...yummy..asben ok jer...pukul 2 lebih petang smlm kami keluar...nak carik tshirt ngan jeans asben...so kami pi MJ jer, dekat...pi makan dulu kat food court tingkat 3...orang memang tak ramai on Sunday kat situ kot..aman jer....Aku makan chicken chop black pepper, asben makan mini tom yam steam boat and my princess makan mee goreng yang dibeli kat gerai kuew teow yang sedap faveret aku...

Lepas habis makan tu asben kata nak beli air, pastu dia bukan bawak air, dia bawak ABCD....amenda lak ABCD? ABC tau ler...ABCD=Air Batu Campur Durian..kami ler yang bagi nama tu...lupa nak snap gambo...cerita jer lah....ABC biasa tu diletak jem/bubur durian kat atasnyer....sweet and sedappp..... heheh..

Dari MJ ke Per*ama, ni my princess dalam fitting room kat Re*ect Sh*p, walaupun tak beli pakaian tapi dia mmg suka nak cuba dalam fitting room....hmmm....mama cukup malas nak try2 baju tapi dia ni suka sesangat...

Dari RS pastu kami menapak ke sebelah plak,ke So*o....asben survey kasut....lepas tu balik ke MJ sebab aku nak gi Gia*t kat dalam tu nak beli barang dapur sket...masa tu dah maghrib dah..asben ajak makan roti nan.."Kat ma*ak ke?",aku tanya..."Haah"jawab asben..."Tanaklah..makan yang kat Gia*t jerlah"aku kata..aku memang kureng sikit ma*ak ni...Tapi..masa ke Gia*t, tempat makan dah tutup..."Ma*ak pun Ma*ak lah abang"kata aku yang dah kelaparan...

Habis beli barang, balik ke kereta, asben drive ke Ma*ak seberang jalan MJ tu...order roti nan cheese...aku tak pernah rasa tapi aku ngan my princess suka cheese, try jerlah...order gak 2 ketul ayam tandoori, aku order air limau suam and air suam (as usual) for asben...my princess dok minum Nutr*gen dia....dia nak roti canai tapi tadak...suh dia makan jer roti nan tu nanti...
Ni lah roti nan cheese tu, set roti nan tu dengan kuah dal istimewa, ayam tandoori pulak dihidang dgn hirisan kobis,timun ngan bawang dan sos cicah hijau tu..aku tatau nama sos tu...Dah makan separuh baru ingat nak ambik gambo
Roti nan cheese (RM5/keping), ayam tandoori (lupa nak tya asben regenyer)...asben order gak sekeping roti nan biasa (RM1.50/keping)

First time aku makan nan cheese ni, masuk mulut...arghhhhh...sungguh marbeles rasanya...cheese panas2 yang cair..ditarik bertali2..sampaikan my princess tanya.."Mama, apa tali-tali ni..?" heheh cheese boleh tarik2 lagi hebat dari Pizza H*t wa cakap lu...memang tak rugi aku cuba....yummmmmyyyyy.....even air limau suam biasa tu yang aku order asben ngan my princess minum..."Ermmm...sedapnyer.."...bila aku rasa mmg perfect, cukup limau dan cukup gulanya....just niceeeee....

Nilah kuah dal istimewa tu..RM3 sepinggan....


My princess posing lepas makan, ish...babahnyerrr interframe lak...hehe...khusyuk nak ngabihkan roti nan...am full alredi....tak dpt tolong ngabihkan...
Burpp...alhamdulillah....aminnn...licinnnn...Jumlah makan minum malam tadi...RM 20...


Nilah kedai makan tu House of Real Beriani, Jalan Medan Tuanku, betul2 seberang jalan depan MJ, tapi ke dalam sikit, bukan restoran Lo*us tu....kat depan kedai ni tergantung banner..Selamat Datang Datuk Siti Nurhaliza dan Ahli Sitizone 10 Jan 2009, ooowwhhh..maybe celebrate birthday dia ngan fans kat situ kot tahun ni....

Eh..mana kek SR nyer? heheh...tak jadi beli...macam2 dah aku makan, kenyang dah, reserve lain kali....

2 comments:

Unknown said...

Kak Dy makan roti canai...roti nan ..mee goreng mamak ok ler kat mamak..tapi kalau asben ajak makan nasi waktu lunch kat mamak takmo....tak berkenan tekak.

Huhuhuh...hubby bila nak balik ni ....bawak makan nan cheese...hehehehhe

ohbukan said...

heheh..makan jangan tak makan, meleleh ayaq liuq...nanti kita nak ajak asben lagi..pengaruh asben ni, ish...noor arfa batik kat situ pun tgh buat sale...kotlah kak dy nak jeling2 tapi ahad tutup kedai tu.