Friday, June 11, 2010

Best jugak yer.....

Masih cerita masa cuti,
Semalam p bawak pichah ke library @ presint 9, ok lah..depan tu ada swimming pool (dah plan nak bawak baju mandi dia tapi tanak bgtau dia, kunun nak surprisekan,end up..mama yang lupo nak bawak...huhu).

Sebelum ke library bekpes dulu, masa tu around 9 lebih....tak bawak kimi sebab dia pun tak berapa sihat, batuk selesema..kesian adik....nanti adik besar sikit mama angkut gak g lib yer... Bekpes kat fudcourt, pesan roti canai yang hebat...hebat sebab ada sistem nombor..wohooo..sebelum ni cuma dgr dari boss cerita roti canai nipis....cepat habis..semalam tryler..roti kosong 1, roti telur 1...then pichah beli lagi nasik lemak utk dia...sambil tunggu roti canai siap, dia baham dulu nasik lemak..dia mintak air soya tapi tak jadik minum sebab dia kata "Mama, air ni rasa macam daun jer...kakak tak naklah.." adehhh..adalak rasa daun....

Lepas dah hbs nasik lemak, makan roti kosong lak..makanlah nak, aku suka tgk dia makan bersungguh sebab biasanya tghari dia kurang makan....

Library tu atau nama sebenar Pusat Pembelajaran tu oklah esp for kids and teenagers...buku semua stok M*H, wa cakap lu..kelas gitu...ensiklopedia pun cap Gro*ier, cap Disney...best..best..aku pun lepak sama dalam bilik budak bawah 12 tahun tu, ada gak novel2 remaja...

Tapi......adesss....ada satu bab yang aku lemah dan tak tahan......buku yang tunggang langgang, jiwa den tak tonan jer masa ngadap buku, mata terpaku pada buku yang terbaring-baring, terlentang-lentang kat rak....huuuuu......mungkin sebab background masa skolah dulu aku librarian, dari sekolah rendah sampailer sekolah menengah, masuk u pun mmg suka lepak lib kan....then lagi satu, mmg dah jadik keje hakiki aku yang kena susun buku2 setiap kali abah buat shelf buku baru atau pindah randahkan shelf buku kat rumah.....


Disebabkan jiwa dan mata aku yang terganggu, end up tak dpt habiskan pembacaan, aku kemas satu bilik tu, walaupun takdelah susun ikut kategori (manaler aku nak tau..sebab tak familiar sistem coding kat situ kan...)sambil2 susun tu terpk gak nak jadik sukarelawan tulung susun2 buku kat situ...ada ke job gitu?hihi...sampailah pichah ajak keluar dah, aku pulak yang "Nanti kejap..nanti kejap..sikit lagi ni..." hahaha

Kalau agak2 nak jenjalan tapi tak tau nak bawak anak ke mana..masa tu poket pun kurang kencang, bolehlah jenjalan kat Pjaya ni, byk tempat boleh gi sebenarnya..nak piknik, taman botani ada..nak beribadah masjid ada dua, besor2 lak tu...nak beriadah, swimming pool banyak, nak tambah ilmu, library pun banyak..sabtu ahad pun bukak pukul 10am...

Lepas tu pi visit adik aku yg tgh tunggu masa jer nak beranak, tapaukan nasik ayam dara utk dia..makan kat rumah dia...aku mmg saja nak melawat dia, lama gak tak jumpa dia, saja nak share2 knowledge kan....today dia masuk wad, get ready jer sbb due esok...ya Allah, permudahkanlah dia bersalin, peliharalah dia dgn baby nyer..aminnnn, tadi call dia, tak angkat, dah masuk wad lah kot.....aku lak yang saspen, ni adik pertama nak beranak, sebelum ni, masa kakak, aku belum kawen, tak kisah sgt, kakak ipar pun ok lagi..myself...pandai2 sendiri ler kan...ni adik..risau sbb dia diabetic....hmm....takpe, things will definetly be fine kan..kan..pujuk diri sendiri...terbayang dah baby yang bulat gebu, rambut kerinting, kalau ikut kan mak bapaknyer mmg kerinting, hiks....oooo...tak sabar nak dapat anak sedara lagi....

2 comments:

adenium said...

bagusnya mama... kecik2 dah ajar gi library... guddd...keep it up...

ohbukan said...

kak sid: hihi, asik bawak soping jer, sesekali bawak pi menimba ilmu...