Saturday, March 7, 2009

TEKA-TEKI:Apa kaitan kettle elektrik dengan telefon?

Apa kaitan kettle elektrik dengan telefon?

Kat rumah mak aku....Setiap kali on kan kettle elektrik nak masak air, telefon berbunyi....
Setiap kali orang kat rumah angkat takde sape2 pun on the line...hmm..maybe orang sana dah letak.....Sampai satu ketika, kami realize...hmm..everytime on kettle, telefon berbunyik...MISTERI bukan?

Kisahnya macam ni...suatu petang beberapa minggu yang lalu, adalah dalam 4 weeks ago...petang tu mendung....tapi out of nowhere, suddenly petir berdentum kat rumah mak aku..hari tu aku baru keluar hospital lepas bersalin...abah dengan adik aku kata kuat sesangat guruh yang berdentum....

The next day, asben try masak air guna kettle tu dari dalam bilik...lepas tu kettle macam tak panas2...at the same time, telefon dok berbunyik2...menjerit2 mintak di angkat..aku malas nak gi angkat..pastu asben kata.."Eh, tengok ni, bila on kettle, phone berbunyik.." then dia try on few times, sah..everytime on kan kettle, the phone will ring...

Adik aku yang engineer pun tatau naper jdk gitu...dia ada gak tya kat kawan dia yang pakar, kawan dia pun musykil...dia tatau apa kaitannya...takde reason..

Telefon berbunyi...ring....ring...ring
Ku angkat ku tadak dengar suara..kuang..kuang..kuang...
Mana nak dgr sapa2 kettle elektrik tu yang tipon...

Jawapannya:



Kami pun masih mencari-cari jawapannya... Kami sekeluarga masih diselubungi misteriiiiii....heheh...Phone rumah memang dah rosak sebab kena sambar petir petang tu, dan kebetulan jugak, line pun dah kena potong.....mak pun dah beli kettle lain. Few power plug kat dapur dgn dalam bilik tidur kami rosak.

1 comment:

Ruby Alias said...

aper lagi...call d ghost buster..takpun geng2 err uncle aper tu...seekers mai rmh..buat research skit